Notícies destacades

Contacta amb nosaltres https://www.facebook.com/Joventut.Malgrat.de.Mar/

Total de visites:

dimarts, 21 de desembre del 2010

Ús restringit d'internet als instituts

Aquest és el títol de la notícia que hem extret del Punt diari de la comarca del Maresme que tracta sobre l'ús habitual dels ordinadors per a l'estudi als centres escolars d'educació secundària: els seus avantatges i inconvenients, QUÈ EN PENSEU VOSALTRES?

A continuació, us adjuntem la notícia:

CAUSA: Bloquegen les xarxes socials i la baixada de jocs per millorar la connexió a les aules digitals OPCIONAL: Els centres que ho sol·liciten podran accedir al Facebook.

El Departament d’Educació ha decidit bloquejar la descàrrega de continguts i l’accés a les xarxes socials per fer front a les múltiples incidències a les aules digitalitzades, a causa dels problemes de connectivitat a internet. La decisió arriba després que un informe oficial assenyalés que una part dels errors de connexió detectats en instituts adscrits al programa Educat 1x1 es podien atribuir a l’ús de la xarxa que fan els alumnes.

Segons l’informe, més del 75% del tràfic d’internet a les aules correspon a portals que no són estrictament educatius. El més visitat és el de Softonic, dedicat a la descàrrega legal de continguts, inclosos els educatius. No obstant això, l’anàlisi en profunditat del comportament dels alumnes evidencia que les descàrregues de jocs ocupen “un lloc preeminent”.

Davant d’això, el departament ha bloquejat l’accés a Softonic. En el cas d’Adobe i Windows Update, que s’usen per baixar actualitzacions de programes, només se n’ha limitat l’accés si la infraestructura no permet canviar la configuració perquè no saturin la connexió.

Tot i no superar el 10% del trànsit total, Educació també ha bloquejat, per defecte, les xarxes socials. A diferència de les pàgines de descàrregues, els centres que ho sol·liciten poden tornar a tenir accés a Facebook i Twitter. La restricció ha estat ben rebuda per alguns instituts: “Después de molt insistir, fa poc més d’una setmana que s’ha fet efectiva la limitació”, explica Jaume Carles, director de l’institut Ramon Turró de Malgrat de Mar. Però, en aquest centre ja han detectat problemas amb el filtre: “Els alumnes han buscat alternatives per accedir al Facebook i, en no ser un filtre personalitzat, el bloqueig és menys efectiu”.

L’institut Lluís de Peguera de Manresa fa tempsb que combat l’ús indegut d’internet treballant amb un sistema operatiu alternatiu, el Linkat. Però hi ha estudiants “que fan una còpia de la pàgina, la posen de fons d’escriptori i mentre el professor no vigila, fan de les seves”, explica el director, Pep Castilla. El centre no s’oposa a les xarxes socials i les utilitzen en algunes classes. També a l’institut Torres del Palau de Terrassa fan un ús pedagògic de Facebook i Twitter. “Sóc partidari de la utilització responsable d’aquestes eines”, assegura el director, Evaristo González. El profesor Lluís Tomàs, de l’institut Martí i Pol de Roda de Ter, tampoc demonitza les xarxes socials i explica als alumnes “els bons usos i els riscos”.

Deures penjats a les xarxes socials

El debat sobre la conveniènciao no d’accedir a les xarxes socials té posicions ben diferenciades entre els docents. El professor Lluís Tomàs, de l’institut Martí i Pol, és partidari d’utilitzar-les. Posa com a exemple que ell penja deures al Facebook.

Evaristo González, director de l’institut Torre del Palau, també aprofita les xarxes socials perquè els alumnes treballin i aprenguin: “Hem d’explotar que tots els estudiants estan al Facebook”.

A l’institut Santiago Sobrequés de Girona han obert un fòrum –en què poden participar pares, professors i alumnes– per decidir si bloquegen o no l’accés a les xarxes socials, explica el director Pedro Crespo. Aquest docent destaca que l’ús indegut del Facebook no és problemàtic. “Un dia vam fer la prova i només vam detectar tres alumnes connectats”. Pep Castilla, de l’institut Lluís de Peguera, tem més el Messenger (missatgeria instantània) que el Facebook.

Estadístiques d'ús d'internet a les aules digitalitzades (% transferència de dades per URL: entre les dates 8-11 i 24-11):
 
Softonic: 22,8%
Adobe: 17,9%
Windowsupdate: 16,8%
Google: 11,0%
Facebook: 8,1%
Teidedigital: 5,7%
Youtube : 2,8%
Microsoft : 1,9%

ESPEREM LA VOSTRA OPINIÓ!