Notícies destacades

Contacta amb nosaltres https://www.facebook.com/Joventut.Malgrat.de.Mar/

Total de visites:

dijous, 24 de maig del 2012

Publicitat i joves

El 59% dels adolescents catalans identifica la publicitat amb els mitjans convencionals, sobretot audiovisuals

Coincidint amb el 9è aniversari de la creació de l'Escola del Consum de Catalunya (ECC), l'Agència Catalana del Consum (ACC), ha presentat avui l'estudi Els joves i la presència de la publicitat en la seva vida quotidiana, que correspon al 7è volum de la col·lecció "Hàbits de consum dels joves de Catalunya".
La finalitat de l'estudi és conèixer quina és la presència de la publicitat en la vida quotidiana dels joves, per tal d'obtenir dades contrastades que permetin a l'ACC dissenyar noves polítiques informatives i educatives de consum, elaborar propostes de tallers d'educació del consum i enriquir i afavorir la innovació en el marc de l'ECC.
L'estudi ha estat elaborat per l'equip pedagògic de l'ECC i de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), a partir d'una mostra representativa de 1.443 estudiants catalans de Secundària d'entre 11 i 18 anys assistents als tallers de l'Escola del Consum de Catalunya entre el novembre de 2010 i el maig de 2011.

Principals conclusions de l'estudi En relació als perfils dels joves, més de la meitat dels joves se situa en un perfil que relaciona la publicitat amb els mitjans convencionals. Segons la presència de la publicitat en la vida quotidiana, l'estudi identifica tres perfils d'adolescents: un 59% dels joves se situa en un perfil que relaciona la publicitat amb els mitjans convencionals; un 20% se situa en un perfil que la relaciona amb els mitjans no convencionals i, un 9% la relaciona amb tots dos mitjans indistintament. La resta de joves relaciona la publicitat de forma errònia o no especificada amb els suports publicitaris.
Pel que fa als suports publicitaris, els adolescents enquestats consideren de forma majoritària els mitjans convencionals, i d'aquests, en destaquen especialment els audiovisuals. En preguntats per la publicitat en general, el 88,64% reconeixia mitjans convencionals, davant el 7,66% que considerava mitjans no convencionals.
Quan la pregunta es referia a la publicitat de marques concretes, els adolescents, tot i continuar donant importància majoritàriament als mitjans convencionals (en un 67,74%), augmentava la rellevància dels mitjans no convencionals fins al 24,17%, especialment de la publicitat en el lloc de venda (PLV) i del màrqueting d'igual a igual.
En referència a les marques, l'estudi conclou que els joves catalans coneixen gran quantitat de marques. De fet, van citar un total de 543 marques diferents, un 33% més que en el primer estudi, realitzat al 2007. Així mateix, els joves enquestats associen a una mateixa marca gran diversitat de productes i serveis però destaquen molt especialment els productes de roba i complements, seguit a gran distància dels objectes personals i esport.


Font: www.gencat.cat